Monday, January 13, 2014

Mencari Kekuatan


Assalamualaikum semua pembaca blog Princess Ana Alyana.. lama tak dengar khabar kan.. mudah - mudahan kita semua berada dalam lindungan Allah S.W.T aamin..

Entri kali ni nak cerita pasal "Mencari Kekuatan"

Sebagai manusia, kadangkala kita terasa seperti sudah tidak kuat untuk menghadapi cubaan hidup kan. Namun pada saat kita merasa  sudah tidak kuat itu kita lupa pada 1 hal.. iaitu "Allah tidak pernah menguji hamba-NYA di luar daripada kemampuan hamba-NYA itu.."

Hal ini lah yang menguatkanku.. setiap kali dugaan itu menghampiri diri ini, setiap kali itu juga saya yakin yang Allah sedang menguji diri ini.. Allah tau kemampuanku.. jadi saya x perlu risau.. saya mesti boleh buat.. sebab saya yakin saya kuat..

Yakinlah, bila dugaan demi dugaan datang menimpa kita, bermakna Allah masih mengingati kita.. Janganlah pula kita yang semakin jauh dariNYA.. bersyukur Allah masih ingat dengan kita.. alhamdulillah.. semakin banyak dugaan, semakin kuat lah diri kita.. bila diri terasa lemah, kembali lah kepada Allah.. sujud lah padaNya.. minta pertolongan dariNya..

"Ya Allah, ampunkan lah dosaku bila aku terkadang mengeluh dengan dugaan hidupku ini.. banyak sungguh dosa hambaMu ini bila mana aku berputus asa dengan cubaanMu ya Allah.. berilah aku kekuatan ya Allah, kuatkan lah imanku untuk menempuh dugaan ini ya Allah.."

**PERINGATAN UNTUK KITA SEMUA & DIRI INI JUGA.. 

Terima kasih kerana sudi membaca posting saya.. See u in the next entry ya guys..

..Princess Ana Alyana love u.. 




No comments:

Post a Comment